CEMEX Polska zorganizował seminarium na temat kruszyw łamanych
17 listopada, 2011
W dniach 15-16 listopada odbyło się seminarium granitowe z organizowane przez CEMEX Polska, podczas którego przedstawiono kwestie związane z zastosowaniem kruszyw granitowych w mieszankach mineralno–asfaltowych.
Powszechnie znana jest błędna opinia, iż kwasowość skał jest decydującym parametrem w zakresie optymalnego doboru kruszywa do mieszanek mineralno asfaltowych z uwagi na rzekomą słabą adhezję kruszyw do asfaltu. Podczas spotkania zostały przedstawione wyniki badań dotyczące zależności pomiędzy cechami, innymi niż kwasowość, a przyczepnością asfaltu.
Tematem przewodnim spotkania branżowego było zastosowanie kruszyw w drogownictwie.Seminarium odbyło się w Dosłońce Conference & SPA w powiecie Miechowskim, udział wzięło około 50. uczestników. Konferencja była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i prezentacji efektów prowadzonych projektów badawczych w branży kruszywowej.
Dyskutowano o wykorzystaniu granitu przede wszystkim w budownictwie dróg i nawierzchni lotniskowych. Przedstawiciele firmy CEMEX oraz zaproszeni goście przedstawili wnioski z przeprowadzanego projektu badawczego, którego celem była ocena wpływu wybranych cech kruszyw różnego pochodzenia na przyczepność asfaltu. Pozwoliły one na wskazanie praktycznego zastosowania granitu w drogownictwie. Wśród poruszanych na konferencji tematów znalazło się zagadnienie produkcji betonu na powierzchnie lotniskowe, jako inwestycji wymagających najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz jakości stosowanych produktów.
Interesującym wydarzeniem w trakcie seminarium były wykłady zaproszonych ekspertów. Dr Wojciech Bańkowski z Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów zaprezentował wykład na temat „Wykorzystanie kruszyw granitowych w drogownictwie oraz ocena wpływu wybranych cech kruszyw na przyczepność asfaltów”, natomiast Dr Adam Poświata z Zakładu Lotniskowego Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych mówił na temat „Granit w betonowych nawierzchniach lotniskowych”.
Uczestnicy mogli także zapoznać się z ofertą produktową firmy CEMEX Polska, który jest producentem m.in. kruszyw łamanych wykorzystywanych do produkcji mas bitumicznych (wg norm europejskich), wykonawstwa podbudów drogowych i kolejowych oraz nawierzchni lotniskowych, pasów startowych i płyt postojowych. Firma była dostawcą granitu do budowy nowego terminalu lotniska Rzeszów - Jasionka i obwodnicy Mińska Mazowieckiego oraz remontu i rozbudowy płyty lotniska w Modlinie.
Tematem przewodnim spotkania branżowego było zastosowanie kruszyw w drogownictwie.Seminarium odbyło się w Dosłońce Conference & SPA w powiecie Miechowskim, udział wzięło około 50. uczestników. Konferencja była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i prezentacji efektów prowadzonych projektów badawczych w branży kruszywowej.
Dyskutowano o wykorzystaniu granitu przede wszystkim w budownictwie dróg i nawierzchni lotniskowych. Przedstawiciele firmy CEMEX oraz zaproszeni goście przedstawili wnioski z przeprowadzanego projektu badawczego, którego celem była ocena wpływu wybranych cech kruszyw różnego pochodzenia na przyczepność asfaltu. Pozwoliły one na wskazanie praktycznego zastosowania granitu w drogownictwie. Wśród poruszanych na konferencji tematów znalazło się zagadnienie produkcji betonu na powierzchnie lotniskowe, jako inwestycji wymagających najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz jakości stosowanych produktów.
Interesującym wydarzeniem w trakcie seminarium były wykłady zaproszonych ekspertów. Dr Wojciech Bańkowski z Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów zaprezentował wykład na temat „Wykorzystanie kruszyw granitowych w drogownictwie oraz ocena wpływu wybranych cech kruszyw na przyczepność asfaltów”, natomiast Dr Adam Poświata z Zakładu Lotniskowego Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych mówił na temat „Granit w betonowych nawierzchniach lotniskowych”.
Uczestnicy mogli także zapoznać się z ofertą produktową firmy CEMEX Polska, który jest producentem m.in. kruszyw łamanych wykorzystywanych do produkcji mas bitumicznych (wg norm europejskich), wykonawstwa podbudów drogowych i kolejowych oraz nawierzchni lotniskowych, pasów startowych i płyt postojowych. Firma była dostawcą granitu do budowy nowego terminalu lotniska Rzeszów - Jasionka i obwodnicy Mińska Mazowieckiego oraz remontu i rozbudowy płyty lotniska w Modlinie.