Nowe kontrakty CEMEX Polska
16 sierpnia, 2011
Jednym z głównych dostawców surowców do trwających przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionach mazowieckim, małopolskim i podkarpackim jest CEMEX Polska.
Przy użyciu kruszyw CEMEX Polska zostaną wybudowane kolejne odcinki autostrady A-4 na trasie Tarnów–Rzeszów:
- na 3 odcinki o długości ok. 107 km o d węzła Dębica Pustynia – Rzeszów Wschód/S19 firma dostarczy łącznie 500 tysięcy ton pospółki na warstwę zasadniczą oraz po zmieszaniu z kamieniem na warstwę mrozoodporną. Planowany termin oddania odcinka przypada na początek 2012 roku;
- na 13-kilometrowy odcinek Tarnów Wierzchosławice–Tarnów Krzyż CEMEX Polska dostarczy pospółkę;
- na odcinek o długości 33 km od węzła Dębica Pustynia do Rzeszów Zachodni firma dostarczy 500 tysięcy ton pospółki, które zostanie przetworzone na warstwę mrozoodporną. Termin oddania odcinka planowany jest do czerwca 2012 roku;
- na budowę Obwodnicy Szczurowej firma dostarczyła 250 tysięcy ton pospółki;
- na odcinek A-4 Dębica-Rzeszów CEMEX Polska dostarczy piasek pod pale oraz mosty.
Odcinek autostrady A-4 od węzła Tarnów Krzyż do węzła Rzeszów Zachodni o łącznej długości 67,5 km zlokalizowany jest na terenie województw małopolskiego i podkarpackiego. Znajduje się w III korytarzu transportowym sieci TEN-T, który ma zapewnić sprawne połączenie komunikacyjne w ruchu międzynarodowym na kierunku wschód - zachód i otworzy bezpośrednie połączenie z Niemcami przez przejście graniczne w Jędrzychowicach i z Ukrainą przez przejście graniczne w Korczowej. Autostrada A-4 zmniejszy ruch na istniejącej drodze krajowej nr 4.
CEMEX Polska dostarcza ok. 30 tysięcy ton kruszyw w pierwszym etapie budowy na remont i rozbudowę płyty lotniska w Modlinie: żwir z Borowców, piasek z Sitna oraz grys granitowy z Gołaszyc.
Obecnie lotnisko Modlin jest lotniskiem wojskowym, a jego rozbudowa ma na celu dostosowanie standardem do transportu lotniczego cywilnego. Obok remontu nawierzchni lotniska, budowany jest terminal pasażerski oraz infrastruktura parkingowa.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin będzie pełnił rolę regionalnego lotniska użytku publicznego, komplementarnego wobec Portu Lotniczego im. F. Chopina. Lotnisko będzie obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe pomiędzy portami regionalnymi. Inwestycja dedykowana jest przede wszystkim przewoźnikom nisko - kosztowym i czarterowym. Operacje lotnicze będą odbywały się 24h na dobę. Jest to już drugi kontrakt CEMEX Polska dotyczący budowy lotniska. W ubiegłym roku CEMEX Polska dostarczył 20 tysięcy ton piasku pod budowę płyty lotniska w Balicach. Kontrakt obejmował budowę nowego fragmentu drogi kołowania wraz z powierzchnią techniczną, stanowiska do odladzania samolotów oraz trzech stanowisk postojowych dla samolotów. Produkty CEMEX zostały wykorzystane do produkcji betonu użytego na wylewkę parkingu 4-poziomowego na lotnisku Balice.
CEMEX Polska dostarcza także piasek do budowy płyty dennej elektrowni w Połańcu oraz pod płytę główną Fabryki MAN - a w Niepołomicach, grysy granitowe na rozbudowę lotniska Poznań Ławica oraz Powidz.
Przy użyciu kruszyw CEMEX Polska zostaną wybudowane kolejne odcinki autostrady A-4 na trasie Tarnów–Rzeszów:
- na 3 odcinki o długości ok. 107 km o d węzła Dębica Pustynia – Rzeszów Wschód/S19 firma dostarczy łącznie 500 tysięcy ton pospółki na warstwę zasadniczą oraz po zmieszaniu z kamieniem na warstwę mrozoodporną. Planowany termin oddania odcinka przypada na początek 2012 roku;
- na 13-kilometrowy odcinek Tarnów Wierzchosławice–Tarnów Krzyż CEMEX Polska dostarczy pospółkę;
- na odcinek o długości 33 km od węzła Dębica Pustynia do Rzeszów Zachodni firma dostarczy 500 tysięcy ton pospółki, które zostanie przetworzone na warstwę mrozoodporną. Termin oddania odcinka planowany jest do czerwca 2012 roku;
- na budowę Obwodnicy Szczurowej firma dostarczyła 250 tysięcy ton pospółki;
- na odcinek A-4 Dębica-Rzeszów CEMEX Polska dostarczy piasek pod pale oraz mosty.
Odcinek autostrady A-4 od węzła Tarnów Krzyż do węzła Rzeszów Zachodni o łącznej długości 67,5 km zlokalizowany jest na terenie województw małopolskiego i podkarpackiego. Znajduje się w III korytarzu transportowym sieci TEN-T, który ma zapewnić sprawne połączenie komunikacyjne w ruchu międzynarodowym na kierunku wschód - zachód i otworzy bezpośrednie połączenie z Niemcami przez przejście graniczne w Jędrzychowicach i z Ukrainą przez przejście graniczne w Korczowej. Autostrada A-4 zmniejszy ruch na istniejącej drodze krajowej nr 4.
CEMEX Polska dostarcza ok. 30 tysięcy ton kruszyw w pierwszym etapie budowy na remont i rozbudowę płyty lotniska w Modlinie: żwir z Borowców, piasek z Sitna oraz grys granitowy z Gołaszyc.
Obecnie lotnisko Modlin jest lotniskiem wojskowym, a jego rozbudowa ma na celu dostosowanie standardem do transportu lotniczego cywilnego. Obok remontu nawierzchni lotniska, budowany jest terminal pasażerski oraz infrastruktura parkingowa.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin będzie pełnił rolę regionalnego lotniska użytku publicznego, komplementarnego wobec Portu Lotniczego im. F. Chopina. Lotnisko będzie obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe pomiędzy portami regionalnymi. Inwestycja dedykowana jest przede wszystkim przewoźnikom nisko - kosztowym i czarterowym. Operacje lotnicze będą odbywały się 24h na dobę. Jest to już drugi kontrakt CEMEX Polska dotyczący budowy lotniska. W ubiegłym roku CEMEX Polska dostarczył 20 tysięcy ton piasku pod budowę płyty lotniska w Balicach. Kontrakt obejmował budowę nowego fragmentu drogi kołowania wraz z powierzchnią techniczną, stanowiska do odladzania samolotów oraz trzech stanowisk postojowych dla samolotów. Produkty CEMEX zostały wykorzystane do produkcji betonu użytego na wylewkę parkingu 4-poziomowego na lotnisku Balice.
CEMEX Polska dostarcza także piasek do budowy płyty dennej elektrowni w Połańcu oraz pod płytę główną Fabryki MAN - a w Niepołomicach, grysy granitowe na rozbudowę lotniska Poznań Ławica oraz Powidz.